A 2025/2026-os tanévben menzán ebédelők figyelmébe.
Felhasználói kéziköny »
Kréta belépő oldal »
Iskolánk e tanévtől fenntartói kezdeményezésre áttér az egyre több intézményben bevezetett szabadszedéses tálalási módra. A rendszer lényege, hogy az étkező magának szedhet a kínálatból. Ez a rendszer nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé. ugyanakkor költségesebb is. Bízunk benne, hogy az áremelkedést ellensúlyozzák majd az előnyök.
FIGYELEM! Mivel az árak megállapítása még folyamatban van, kérjük ne rendeljenek szeptemberre augusztus 21-ig, várhatóan ekkor tudjuk véglegesíteni a fizetendő egységárakat.
Iskolánk számára az e-Kréta rendszer használata előírás, ebédrendelés és befizetés csak ezen keresztül, azaz csak elektronikusan lehetséges. Ezt a rendszert nem mi, hanem egy állami központ üzemelteti, működésére sajnos semmilyen ráhatásunk nincs, nem tudjuk módosítani az alapbeállításait. Előre is elnézést kérünk az ebből fakadó nehézségekért!
A rendszer néhány sajátossága:
RENDELNI CSAK GONDVISELŐI E-KRÉTA HOZZÁFÉRÉSSEL LEHET
A régi tanulóink szülei már rendelkeznek ezzel, az új tanulóink szülei pedig a beiratkozáskor megadott e-mail címükre érkező rendszerüzenetben kapják meg a belépési kódokat a 2025. augusztus 21-ét követő napokban, ez vonatkozik a külső kollégistákra is. Kérjük csak akkor reklamáljanak, ha 2025. augusztus 25-ig sem kapták meg a kódot!
Lényeges még, hogy tanulói jogosultsággal nem adható fel rendelés, az e-Kréta applikáció sem támogatja a funkciót, asztali böngészőben (desktop) kell tehát belépni.
A RENDELÉS ELŐFELTÉTELE AZ ELEKTRONIKUS NYILATKOZAT
Akkor is, ha tavaly már megrendelőnk volt, ugyanis minden tanévben új nyilatkozat szükséges! Aki nem kér kedvezményt vagy diétát, annak csak néhány kattintás az egész, a többieknek igazoló dokumentumok feltöltése is szükséges.
Figyelem! Ettől az évtől kezdve a diétás étkezés feltételei szigorodnak. A szolgáltató 2025. szeptember 1-től csak annak tudja biztosítani a diétás menüt, aki az ezzel kapcsolatos szülői nyilatkozatot és a diéta pontos megnevezését tartalmazó szakorvosi igazolást 2025. augusztus 21-ig (tehát még a tényleges ebédrendelés előtt!) megküldi. A régi megrendelőinknek új nyilatkozat nem szükséges, de ha a meglévő orvosi igazolásuk szeptemberig lejár, annak hosszabbítását be kell küldeniük. Aki lekési ezt a beküldési határidőt, legkorábban 2025. szeptember 8-tól kaphat diétás menüt.
A szülői nyilatkozat űrlapját külön mellékeljük. Ezt kitöltve és a szakorvosi igazolást szkennelve/lefotózva kérjük beküldeni iskolánk gazdasági ügyintézőjének e-mailben, ő továbbítja majd a szolgáltatónak:
Szabó Magdolna, szabom@apaczai.elte.hu, tehát még egyszer: legkésőbb 2025. augusztus 21-ig.
Fontos: a vegetariánus és a sertéshúsmentes étkezés nem kötött orvosi igazoláshoz, tehát ezekhez csak a szülői nyilatkozat beküldése szükséges és azon a vallási/lelkiismereti okot kell bejelölni az űrlapon.
FONTOS HATÁRIDŐK AZ E-KRÉTÁHOZ KÖTÖTTSÉG MIATT
A 2025/2026. tanévre nyilatkozat rögzítés és megrendelés csak akkor lehetséges, ha az e-napló már át van állítva az új tanévre, ezt idén már megtették.
Az új árakra 2025. augusztus 21-ig várni kell, továbbá az új tanulóknak pedig azt is meg kell várniuk, hogy kiküldésre kerüljenek a gondviselői hozzáférések, ami 2025. augusztus 21-től válik lehetőé, igyekszünk kiküldeni mindenkinek 2025. augusztus 22-ig.
Azaz a szeptemberi megrendelésekre rendelkezésre álló időszak iskolánkban KIZÁRÓLAG
2025. AUGUSZTUS 21 – AUGUSZTUS 28.
mivel 2025. augusztus 29-én reggel már el kell küldenünk a szolgáltató felé a megrendelést ezért kérjük a záró határidő betartását! Aki lekési, a rendszer számára már csak október 1-től enged rendelést feladni!
Ez a későbbiekben is így lesz, a következő havi rendelések zárónapja – a naptártól függően – a megelőző hónap 25-28. napja lesz, erről minden hónapban tájékoztatást adunk majd. Sajnos a tárgyhónapon belüli megrendeléseket, befizetéseket sem engedélyezi a rendszer a szülőknek, ez alapbeállítás, nem tudunk rajta változtatni. Tehát sajnos nem lehet szeptember hónapban szeptemberi napokra rendelést feladni, már csak októberre fogja engedni.
Az első étkezési nap (ebéd és vacsora is) 2025. SZEPTEMBER 1.
● Az e-Krétába történt belépés után felső sorban található e-ügyintézés-re kattintva új oldal jön elő, amelynek a bal oldali menüsorában található az Étkezés menüpont.
● Ennek első alpontja a Nyilatkozatok. Rendelni csak szülői nyilatkozat megtételével lehet. Ezt minden tanévben meg kell újítani, tehát eddigi befizetőinknek is szükséges újra nyilatkoznia, az Új nyilatkozat rögzítése gombra kattintva. Ekkor a 2025/2026. tanévre vonatkozó oldal nyílik meg.
● Nyilatkozni a következőkről kell:
1. ÉTREND/DIÉTA TÍPUSA
Normál vagy diétás étrendet kér-e? Ha diétás étrendet (pl. laktózérzékeny) kér, akkor a 2025. augusztus 21-ig e-mailben is megküldött diétás szülői nyilatkozati űrlapot és a vonatkozó szakorvosi igazolást ide is fel kell tölteni az oldal alján az Új dokumentum csatolása ponton keresztül
A kizárandó komponensek (pl. laktóz, glutén stb., az orvosi igazolásnak megfelelően) felsorolását fogja kérni a rendszer.
Fontos: a vegetariánus és a sertéshúsmentes étkezés nem számít diétásnak, tehát ez esetben nem a diétás, hanem a Normál étkezést kell választani, viszont nyilatkozni ugyanezen űrlap feltöltésével szükséges. Orvosi igazolás ebben az esetben nem kell, mert vallási/lelkiismereti ok bejelölhető az űrlapon.
2. ÉTKEZÉS TÍPUSA
A nem kollégisták a csak ebéd opciót válasszák, a kollégisták rendelhetnek ebéd + vacsora vagy (pl. a külső kollégisták) csak vacsora kombinációt is.
3. KEDVEZMÉNYEK
Kedvezmény igazolásához szintén dokumentumfeltöltés szükséges!
A Gyermekek védelméről szóló törvény 21.B §-a alapján
50%-os kedvezményre jogosult:
- a 3 vagy több gyermeket nevelő szülő gyermeke,
- illetve 9-12. évfolyamon a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő vagy tartósan beteg/fogyatékos gyermek.
Ingyenes étkezésre jogosult:
- 7-8. évfolyamon a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő,
- illetve 7-12. évfolyamon, akit nevelésbe vettek vagy utógondozói ellátásban részesül.
A kedvezmények igénybevételéhez a kitöltött, aláírt igénylő űrlap feltöltése szükséges. Aki nem a 3 vagy több gyermek alapján jogosult, annak a vonatkozó igazolásokat is szükséges feltöltenie.
Aki normál étkezést, kedvezmény nélkül kér, továbbléphet a Megrendelés menüpontba.
Az űrlapot, igazolásokat feltöltőknek viszont meg kell várnia, amíg azt az iskola leellenőrzi és jóváhagyja azokat (szorgalmi időszakban 1 napon belül igyekszünk ezt megtenni, 2025. augusztus végén 3-4 órán belül).
● A Megrendelések menüpont szolgál a megrendelés összeállítására, akár 3 hónapra előre kiválaszthatók azok a napok, amelyre étkezést kérnek, csak a naptár megfelelő napjaira kell kattintani.
● A Befizetendők alpontban a rendszer kiszámolja a rendelés összértékét. A megrendelést be lehet fizetni akár azonnal (a SimplePay szolgáltatáson keresztül, bankkártyával). A rendszer számlát is tud adni, ami cég nevére is kiállítható.
Sajnos készpénzes befizetésre számviteli okok miatt nincs lehetőség!
LEMONDÁS ÉS VISSZATÉRÍTÉS
● Lemondani is ebben a menüpontban lehet, a tárgynap előtti munkanap 8.30 óráig. A lemondott étkezés díját a rendszer kreditbe helyezi, ami a következő befizetéskor beszámítódik.
● Pénzvisszatérítés: ha az online befizetett összegből (pl. a lemondások miatt) kredit maradt, amit nem kívánnak újabb rendeléshez felhasználni, mód van annak visszautalását kérni. A Megrendelés menüpontba belépve az Egyenleg visszautalása feliratú gombra kattintva a bankszámlaszáma megadásával kezdeményezheti az összeg visszatérítését.
Figyelem! A visszatérítés nem azonnali: az adatok bekerülnek az ELTE-re, ahol manuálisan végzik a visszautalást, emiatt 4-6 hét (!) is eltelhet az igénylés és a pénz megérkezése között.
Emiatt kérjük, visszautalást csak tanulmányok befejezésekor kérjenek, vagy ha biztosak benne, hogy már nem kívánnak rendelni a későbbiekben!
Az elektronikus rendszerben nincs ebédjegy, a befizetett tanuló a menzán a végleges diákigazolványának vonalkódjának leolvasásával igazolhatja a jogosultságát. Ezt mobiltelefonnal lefotózott formában is lehet használni. Ideiglenes diákigazolvány QR-kódját azonban nem szabad a leolvasó alá tenni! Akik még nem kapták meg a végleges diákigazolványukat, a titkárságon kaphatnak egyedi vonalkódot az ebédeléshez.
Ha maradt még kérdése, Szabó Magdolna gazdasági ügyintézőnk tud tájékoztatást adni, illetve az iskola hatáskörébe tartozó segítséget nyújtani: szabom@apaczai.elte.hu, illetve 411-6500/3345.
Kapcsolódó linkek
Nyilatkozat étkezési térítési díj kedvezményhez
Nyilatkozat diétás szolgáltatásról